VILL DU BLI VÅR NYA KOMMUNIKATÖR


FindIT söker en kommunikatör med bred kunskap som vill jobba med kommunikation i en inspirerande och spännande miljö. I rollen ingår även att organisera och genomföra event allt ifrån IT Forum med ca 200 deltagare till mindre workshops. FindIT är ett kluster som jobbar med industriell IT och digitalisering för industrin och din roll blir att kommunicera med våra intressenter. Du kommer att jobba i en miljö där utveckling och samverkan genomsyrar allt vi gör. Det är ett varierande arbete som både är strategiskt och operativt. Vårt nätverk är stort med representanter från industri, it-branschen, myndigheter, akademier mfl.

VAD INNEBÄR JOBBET?

• Planera, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser
• Sprida information och kommunicera med våra intressenter om vår verksamhet, våra aktiviteter och de projekt vi driver
• Vara ett stöd till övriga medarbetare i kommunikationsfrågor
• Planera och genomföra event
• Skapa artiklar med goda exempel från verksamheten
• Registerunderhåll mm i vårt nya CRM-system LIME

JOBBET INNEBÄR OCKSÅ:

• Delta på mässor
• Att vara delaktig i nätverket för kommunikatörer i kluster
• Omvärldsbevakning för frågor som berör vår verksamhet
• Delta i FindITs övriga aktiviteter
Som kommunikatör hos FindIT kommer du att ansvara för utskick, att uppdatera och utveckla hemsidan, mediakontakter, sociala medier, nyhetsbrev, inbjudningar. Du kommer också få arbeta med att ta fram informationsmaterial som trycksaker, broschyrer och text och rörligt material för sociala medier etc. En del av ditt arbete kommer att innebära att du är med och arrangerar event och att bjuda in deltagare till dessa.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har ett stort eget engagemang och med förmåga att prioritera. Du gillar både att planera och jobba operativt med kommunikation. Viktigt är också att du kan skapa goda relationer och få andra att vara delaktiga i kommunikationsarbetet. Intresse för IT och ny teknik är en förutsättning i jobbet. Har du dessutom ett intresse för digitalisering och nya spännande kommunikationslösningar är det en extra fördel!
Jobbet hos oss innebär att du förutom att anordna event också kommer att delta och vara aktiv i planering och genomförande av föreläsningar, workshops inom vårt verksamhetsområde. Erfarenhet av workshopsledning är en fördel eftersom vi ofta arbetar i workshopsform.

PRAKTISKA KUNSKAPER SOM ÄR BRA ATT HA

• Adobes program för layout, foto och film
• Fotokunskaper
• Att jobba i verktyg för att publicera hemsidor. Gärna html
• Office 365
• Kunskap och erfarenhet av att jobba med sociala medier
• Kunskap om CRM-systemet LIME eller liknande

ANSÖKAN

Vi vill ha din ansökan med CV senast den 10 december, men gärna så snart som möjligt då urval och intervjuer kommer att göras löpande. Tjänsten är en projektanställning med start så snart som möjligt och tom 2018-12-31. Anställningstiden kan komma att förlängas. Tjänstens omfattning är heltid.

Har du frågor om tjänsten kontakta Britta Haag 070-0899659. Läs mer om FindIT på www.findit-solutions.com

Varmt välkommen med din ansökan till britta.haag@findit-solutions.com

IT-Forum

Work Shop Gamification

Projektmöte Gamification FindIT