VILL DU JOBBA MED OSS?

Nu söker vi en affärsutvecklare!
Vill du jobba i en utvecklande och spännande miljö och stötta företag som vill digitalisera sin verksamhet?FindIT är ett kluster som jobbar med industriell IT och digitalisering för industrin. Med basen i Gävleborg och Dalarna jobbar vi för att stärka innovations- och konkurrenskraften hos små och medelstora industrier eller industrinära tjänsteföretag genom att stödja framväxten av nya företag, produkter och metoder.

Vad innebär jobbet?
Nu söker vi dig som är en driven affärsutvecklare för flera viktiga projekt. Flera av projekten har som mål att kompetensutveckla små och medelstora företag digitalt. Du bygger själv upp potentiella deltagare för projekten via uppsökande verksamhet. I möten där du skapar legitimitet och förtroende genom att presentera företagets utvecklingsmöjligheter genom aktivt deltagande i de stödfinansierade projekten. I din roll som ansvarig för projekten blir du koordinator och administrerar/ordnar workshops, coachar och samverkar med närliggande kluster/akademier. Målet är att skapa mer konkurrenskraftiga små och medelstora företag.

Jobbet innebär också:
FindIT driver flera olika nätverk. Vi vill att du aktivt deltar i arbetet med skapa och driva dessa nätverk bland annat ett brett nätverk för små och medelstora där man utifrån företagens behov skapar aktiviteter och projekt. Exempel på aktiviteter för nätverken kan vara företagsbesök, best practise/kompetensöverföring, initierar utbildningsbehov, initierar projekt och att vara remissinsats för FindIT i olika frågor. Vårt nätverk är stort med representanter från industri, IT-branschen, myndigheter, akademier m.fl.

Du kommer att ingå i ett team av olika kompetenser som processledare, projektledare och kommunikatör. Du rapporterar till ansvarig processledare för FindIT och din arbetsplats blir Sandbacka Park, Sandviken. Det ingår en hel del resande i tjänsten, främst inom Gävleborg/Dalarna.

Vem är du?
Du har arbetat med affärsutveckling/innovationsledning och har projektledarerfarenhet inom IT, då mycket av vårt arbete handlar om digitalisering. Du har intresse och nyfikenhet av framtidens företagande i ett digitalt perspektiv. Vi ser gärna att du har erfarenhet från industriföretag, då det är vår huvudsakliga målgrupp. Du har relevant utbildning/yrkeserfarenhet för uppdraget exempelvis ingenjör eller systemvetare. Du har erfarenhet från och förståelse för industrins verksamhet och villkor. Som person är du nyfiken, drivande, kommunikativ, metodisk/strukturerad och en duktig nätverksbyggare. 

Du har körkort.

Ansökan
Vi vill ha din ansökan med CV senast den 10 augusti, men gärna så snart som möjligt då urval och intervjuer kommer att göras löpande. Tjänsten är en projektanställning med start så snart som möjligt och t.o.m. 31 december 2018. Anställningstiden kan komma att förlängas. Tjänstens omfattning är heltid.

Varmt välkommen med din ansökan till britta.haag@findit-solutions.com

Kontakt 



Britta Haag, Processledare FindIT
026-24 17 57, 070-089 96 59
britta.haag@findit-solutions.com

FindIT/projekt finansieras via anslag årsvis från olika organisationer. Ambitionen med projektet är att det ska förbli flerårigt.